COVID19 & Εργαστήριο Αισθητικής

Ξεπερνάμε το φόβο, εργαζόμαστε με ασφάλεια και αποδοτικότητα

ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ

Για να εισέλθουμε σε φάση αποκατάστασης της κανονικότητας, θα πρέπει να επανέλθει η εμπιστοσύνη των ανθρώπων που χρησιμοποιούν ένα χώρο. Αυτό θα γίνει με αλλαγές στον τρόπο οργάνωσης της εργασίας των μόνιμα απασχολούντων στη συγκεκριμένη επιχείρηση, αλλά και κινήσεις που θα δημιουργήσουν αίσθημα ασφάλειας των επισκεπτών από την πρώτη στιγμή εισόδου στο χώρο.

ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Παρά τη σταδιακή άρση των περιορισμών που αναμένεται ο ιός θα εξακολουθεί να υπάρχει και θα μπορούσε και πάλι να εξαπλωθεί πολύ γρήγορα, κυρίως στο μη άνοσο πληθυσμό και να προκαλέσει μεγάλο αριθμό σοβαρών προβλημάτων υγείας στους εργαζόμενους αλλά και δυσλειτουργίας στην επιχείρηση / οργανισμό. Προς το παρόν δεν είναι δυνατό να προβλεφθεί πότε θα είναι διαθέσιμος ένας αποτελεσματικός εμβολιασμός ή μια ευρέως εφαρμόσιμη θεραπεία.

  • Υποχρεωτική η χρήση μάσκας για το προσωπικό.
  • Υποχρεωτική η χρήση γαντιών από τους εργαζομένους και αλλαγή ανά πελάτη.
  • Υποχρεωτική η χρήση ρόμπας/μπέρτας και πετσέτας, η οποία θα πρέπει να αλλάζεται ανά πελάτη. Προτείνεται η χρήση ρόμπας/μπέρτας μιας χρήσης. Σε περίπτωση που είναι επαναχρησιμοποιούμενες, θα πρέπει μετά την χρήση τους να πλυθούν σε θερμοκρασία άνω των 70οC.
  • Οι εργαζόμενοι πρέπει να φοράνε πάντα καθαρή στολή εργασίας.
  • Να υπάρχουν διαθέσιμα μάσκες, γάντια και αντισηπτικό αλκοολού-χο διάλυμα στις εισόδους του κέντρου αισθητικής.
  • Οι πελάτες και το προσωπικό κατά την είσοδό τους στο κέντρο αισθητικής πρέπει να απολυμαίνουν υποχρεωτικά τα χέρια τους με το αλκοολούχο διάλυμα, να φοράνε μάσκα και γάντια.
  • Το αλκοολούχο διάλυμα να έχει άδεια ΕΟΦ περιεκτικότητα αλκοόλης ή μίγματος αλκοολών (αιθανόλη, ισοπροπανόλη ή προπανόλη) με άθροισμα 70% και πιστοποίηση CE.
  • Καθαρισμός κάθε πρωί, πριν και μετά την προσέλευση των συνεργατών, όλων των χώρων και των επιφανειών (πόμολα, συσκευές τηλεφώνου, γραφεία κ.λπ.).
  • Να απαγορεύεται το κάπνισμα εντός της επιχείρησης.
  • Να υπάρχουν στον χώρο σε εμφανή σημεία πόστερ υπενθύμισης των μέτρων
  • Οι πελάτες θα προσέρχονται μόνο με ραντεβού, μέσω τηλεφώνου και ηλεκτρονικών μέσων. Η ώρα προσέλευσης και ολοκλήρωσης των υπηρεσιών των ραντεβού θα πρέπει να τηρείται αυστηρά για να αποφεύγεται ο συνωστισμός εντός του χώρου.
  • Επικοινωνήστε μέσω email ή μηνύματος ή τηλεφωνικής κλήσης με τους πελάτες που έχουν ήδη κλείσει ραντεβού και λάβετε πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της υγείας τους. Ενημερώστε όλους τους πελάτες ότι το εργαστήριο αισθητικής ότι έχει λάβει επιπλέον μέτρα ασφαλείας προκειμένου να αποφευχθεί η εξάπλωση του COVID 19 και έχει διαμορφώσει ειδικό πρωτόκολλο εργασίας.
  • Υποδείξτε ότι σε κάθε περίπτωση εάν έχουν επισκεφθεί μια περιοχή με υψηλό κίνδυνο, έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό, έχουν έναν συγγενή που είναι ήδη άρρωστος, αισθάνονται αδιαθεσία ή βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο λόγω προβλήματος υγείας, θα πρέπει να αναβάλουν το ραντεβού τους για 14 ημέρες ή να εφαρμόσουν δοκιμαστικό τεστ και να γίνουν δεκτοί μόνο εάν έχουν αρνητικό αποτέλεσμα.
  • Ενημερώνουμε τους πελάτες πως συνιστάται να έρθουν έγκαιρα ώστε να αποφευχθεί ο χρόνος αναμονής. Τονίζουμε ότι θα πρέπει να έχουν μαζί τους μόνο τα προσωπικά τους αντικείμενα, ενώ σακούλες με ψώνια δεν θα γίνονται δεκτές εντός του εργαστηρίου για λόγους ασφαλείας. Επιπλέον εξηγούμε ότι δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού ή ροφημάτων. Ενημερώνουμε ότι βάσει οδηγιών του Ε.Ο.Δ.Υ., τηρούμε λίστα με τους επισκέπτες όπου περιλαμβάνονται τα στοιχεία των πελατών (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, διεύθυνση κατοικίας) και παρακαλούμε εάν δεν είναι απαραίτητο (περίπτωση ανηλίκου ή ατόμου που χρήζει φροντίδας) να μην υπάρχει συνοδός.
  • Τα ραντεβού των παιδιών και των ηλικιωμένων προτείνεται να μπαίνουν πρωινές ώρες όπου θα έχει προηγηθεί ο πρώτος πρωινός καθαρισμός και ποτέ διαδοχικά, αλλά με χρονική απόσταση. Καλό είναι να αποφεύγεται να μπαίνουν απανωτά ραντεβού μεταξύ ατόμων που ανήκουν σε ευπαθή ομάδες και ατόμων που δεν ανήκουν σε αυτές.
  • Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο προκύψει αλληλοκάλυψη των ραντεβού οι πελάτες δεν πρέπει να συνωστίζονται στον χώρο αναμονής αλλά να περιμένουν εκτός του χώρου της επιχείρησης, τηρώντας αποστάσεις 1,5 μέτρου κατ’ ελάχιστον.
  • Τα κλιματιστικά θα πρέπει να παραμένουν κλειστά και να εξασφαλίζεται η καλή συντήρησή τους. Σε περίπτωση που χρειαστεί να λειτουργήσουν επιτρέπεται μόνο η χρήση εκτός ανακυκλώμενου αέρα, με γρίλιες προς τα ψηλά και λειτουργία 24/7.
  • Πρέπει επίσης να εξασφαλίζεται η καλή λειτουργία και συντήρηση των εξαερισμών του χώρου.
  • Σε περίπτωση που χρησιμοποιείται ιονιστής άνθρακα, θα πρέπει να υπάρχει κάποια πόρτα ή παράθυρο ανοιχτό, έστω και με μικρό άνοιγμα.
  • Προτείνεται η μη ταυτόχρονη χρήση εξαερισμού και ιονιστή άνθρακα.
  • Οι πόρτες και τα παράθυρα θα πρέπει να παραμένουν ανοιχτά για να δημιουργείται ρεύμα.
  • Αντικατάσταση των υφασμάτινων πετσετών αμέσως μετά τη χρήση και την πλύση τους σε υψηλή θερμοκρασία άνω των 60οC.
  • Τακτικός καθαρισμός με αντιβακτηριδιακά προϊόντα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας των σκληρών επιφανειών, των λαβών των θυρών στο σαλόνι, του χώρου υποδοχής, των λουτρών και του χώρου αναμονής.
  • Καθαρισμός με αντιβακτηριδιακά μαντηλάκια ή υφασμάτινο πανί και χρήση κατάλληλου απολυμαντικού υγρού, από την ομάδα υποδοχής των τηλεφώνων, των μηχανημάτων καρτών και των υπολογιστών εντός της ημέρας.
  • Αντικείμενα όπως το κινητό τηλέφωνο, το οποίο πολλοί συνήθιζαν να αφήνουν πάνω σε επιφάνειες, να παραμένει στην τσάντα του πελάτη.
  • Ο πελάτης γίνεται δεκτός μόνο κατόπιν προκαθορισμένου ραντεβού, ιδανικά χωρίς καθόλου χρόνο αναμονής. Ο αισθητικός φροντίζει να τηρείται σε κάθε περίπτωση το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ατόμων βάσει εμβαδού του εργαστηρίου (4 άτομα για 20τ.μ. και 1 επιπλέον ανά 10τ.μ. έως τα 100τ.μ., συν 1 ανά 15τ.μ. επιπλέον των 100) και να τηρείται η προβλεπόμενη απόσταση μεταξύ των θέσεων εργασίας (2m).
  • Απόσταση μεταξύ των θέσεων εργασίας 2 μέτρα.
  • Κατά την είσοδο στο εργαστήριο, ο πελάτης απορρίπτει τυχόν γάντια που φορά, ενώ τοποθετεί τα προσωπικά του αντικείμενα (ψώνια ή σακούλες δεν γίνονται δεκτά εντός της εγκατάστασης) σε θήκη μίας χρήσης και απολυμαίνει τα χέρια του. Συνιστάται να αποφεύγουν την επίσκεψη συνοδά άτομα, ή εάν δεν είναι εφικτό (ανήλικα, άτομα με ειδικές δεξιότητες), να παραμένουν στην αίθουσα αναμονής διατηρώντας την απόσταση ασφαλείας.
  • Διατηρείται απόσταση ασφαλείας μεγαλύτερη από 1m μεταξύ του πελάτη και του προσωπικού κατά την υποδοχή. Επίσης, δεν συνιστάται χειραψία ή άλλες φυσικές κινήσεις επαφής.
  • Περιορίστε τη χρήση και ανταλλαγή χαρτιού. Αφαιρέστε όλα τα περιοδικά και τα φυλλάδια από την αίθουσα αναμονής.
  • Ο αισθητικός κάνει χρήση όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας (μάσκα, γάντια όπου είναι εφικτό) καθ΄ όλη τη διάρκεια της επαφής με τον πελάτη. Συνιστά και στον πελάτη να κάνει χρήση μάσκας κατά την παραμονή του στο χώρο, με εξαίρεση την περιποίηση προσώπου (λαμβάνει επιπλέον μέτρα ο αισθητικός).
  • Ο αισθητικός βεβαιώνεται ότι ο πελάτης έχει κατανοήσει τα μέτρα προστασίας, τα έχει εφαρμόσει σωστά, αισθάνεται ασφαλής και άνετος.
  • Πελάτης και αισθητικός, αποφεύγουν τυχόν περιττές κινήσεις μέσα στις καμπίνες και οδηγούνται αυστηρά στη θέση εργασίας, οπού ακολουθεί η παροχή της ενδεδειγμένης υπηρεσίας αισθητικής.
  • Εάν τα μέλη του προσωπικού είναι ευάλωτα λόγω άλλων προβλημάτων υγείας, εάν έχουν συμπτώματα ή εάν φροντίζουν νοσούντα μέλη της οικογένειάς τους, πρέπει να μείνουν στο σπίτι και να ακολουθήσουν τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.
  • Όσοι εργαζόμενοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες πρέπει να τηρούν αυστηρά όλα τα μέτρα προστασία που έχουν δοθεί.
  • Προσθέστε επιπλέον μέσα προσωπικής προστασίας, όπως μακρυμάνικες ρόμπες εργασίας και παντελόνια, καθιερώστε χτένισμα μαλλιών μακριά από το πρόσωπο, εφαρμόστε γάντια μίας χρήσης σε μέγιστο δυνατό βαθμό, μάσκες 3D πλήρους κάλυψης ή προστατευτικά γυαλιά και χειρουργικές μάσκες προσώπου.
  • Φροντίστε για την προσωπική υγεία, την καλή φυσική και ψυχική κατάσταση, εξοικειωθείτε με το νέο τρόπο εργασίας, φροντίστε για μικρά διαλείμματα ανά τακτά διαστήματα ώστε να μην επιβαρυνθείτε από τη χρήση μάσκας .
  • Φροντίστε να αλλάζετε τη χειρουργική μάσκα μόλις αισθανθείτε εφύγρανση της μάσκας από την αναπνοή σας
  • Βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει το πρωτόκολλο εφαρμογής των μέτρων πρόληψης, ρωτήστε τυχόν απορίες και ανταλλάξτε απόψεις με τους συναδέλφους
  • Σε περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα όπως ξηρό βήχα, πυρετό, καταρροή, δύσπνοια δεν θα πρέπει να έρχεται στην εργασία του ή θα πρέπει να φεύγει άμεσα.
  • Στον χώρο γραμματείας/ταμείου/ραντεβού προτείνετε η τοποθέτηση Plexiglas 30-40cm.
  • Προτείνεται η τσάντα μιας χρήσης για την προσωρινή αποθήκευση των προσωπικών αντικειμένων των πελατών.
  • Προτείνεται, εφόσον είναι εφικτό στο χώρο, ο νοητός  διαχωρισμός  ανά  θέση  εργασίας  με χρήση  διαχωριστικών  κατασκευών,  οι  οποίες θα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται τακτικά.
  • Τοποθέτηση απολυμαντικού διαλύματος σε όλες τις αίθουσες εργασίας
  • Τήρηση ευέλικτων ωραρίων εργασίας για να αποφεύγεται ο συνωστισμός.
  • Προτείνεται να μην γίνεται εναλλαγή των εργαζομένων που απασχολούνται με την περιποίηση του ίδιου πελάτη, ώστε να περιορίζονται οι επαφές.
  • Ο εργαζόμενος αφού ολοκληρώσει την εργασία του πρέπει να απολυμαίνει τα εργαλεία και τον εξοπλισμό που έχουν χρησιμοποιηθεί, να πλένει και να απολυμαίνει τα χέρια του, να αλλάζει μάσκα και γάντια και μετά να μεταφέρετε στον νέο χώρο όπου θα εργαστεί, τηρώντας πάντα τα μέτρα αποστάσεων.
  • Στα εξεταστικά κρεβάτια-πολυθρόνες πριν ανέβουν οι πελάτες θα πρέπει να τοποθετείται χαρτοσέντονο και από πάνω να τοποθετείται καθαρή ατομική πετσέτα αν θεωρείται απαραίτητο. Η πετσέτα θα πρέπει να είναι διαφορετική για κάθε πελάτη και μετά τη χρήση να πλένεται και να απολυμαίνεται και το χαρτί να απορρίπτεται.
  • Τα εξεταστικά κρεβάτια-πολυθρόνες θα  πρέπει να απολυμαίνονται μετά από κάθε χρήση. Ο εργαζόμενος που θα πραγματοποιήσει την αισθητική πράξη θα πρέπει να πλύνει σχολαστικά τα χέρια του και να τα απολυμάνει πριν την επαφή με τον πελάτη. Αφού τελειώσει η αισθητική πράξη θα πρέπει να επαναλάβει τη διαδικασία.
  • Απολύμανση των κεφαλών, των ηλεκτροδίων, των ιμάντων και των εξαρτημάτων των συσκευών αισθητικής ηλεκτροθεραπείας προσώπου, και σώματος μετά από κάθε πελάτη. Προτείνεται η χρήση ατομικών ηλεκτροδίων ή η προσθήκη ειδικής επικάλυψης μίας χρήσης (σπόγγοι, γάζα, ύφασμα).
  • Απολύμανση των ηλεκτροδίων και των ιμάντων στήριξης των ηλεκτροδίων μετά από κάθε χρήση. Προσοχή! Τα μηχανήματα αυτά κατά την απολύμανσή τους θα πρέπει να βρίσκονται εκτός σύνδεσης.
  • Στα μηχανήματα που είναι σε μορφή θαλάμων, όπου ο πελάτης εισέρχεται εντός του θαλάμου, θα πρέπει το δάπεδο και τα σημεία που ακουμπάει  ο  πελάτης  να  απολυμαίνεται  μετά  από κάθε  χρήση.
  • Στις σάουνες και στους κλειστούς θαλάμους χωρητικότητας πολλών ατόμων θα πρέπει να γίνεται πολύ καλός αερισμός και απολύμανση μετά τη χρήση.
  • Απολύμανση των συσκευών και των  γυαλιών που χρησιμοποιούνται για τις διαδικασίες λέιζερ αποτρίχωσης μετά από κάθε χρήση.
  • Όσον αφορά τις διαδικασίες προσωρινής αποτρίχωσης (κερί κ.λπ.), ο εξοπλισμός θα πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση και σε καμία περίπτωση να μην επαναχρησιμοποιείται σε άλλον πελάτη.
  • Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται στις διαδικασίες καθαρισμού προσώπου πρέπει να είναι μιας χρήσης και να απορρίπτεται αμέσως μετά την επαφή με το πρόσωπο.
  • Στις θεραπείες προσώπου με ατμόλουτρο και RF το προσωπικό να φοράει μάσκα και προσωπίδα.
  • Κατά την χρήση Αλεξανδρίτη το προσωπικό θα φορά μάσκα και προμετωπίδα, λόγω πιθανής εκτίναξης σωματιδίων από το δέρμα.
  • Μετά την χρήση μπότας αποσυμπίεσης, το εσωτερικό της απολυμαίνεται με αλκοολούχο απολυμαντικό περιεκτικότητας κατ’ ελάχιστον 60%.
  • Σε περίπτωση που στο εργαστήριο αισθητικής παρέχονται και υπηρεσίες μανικιούρ – πεντικιούρ πρέπει να ακολουθούνται οι ενδεδειγμένες προφυλάξεις δηλαδή τοποθέτηση προστατευτικού plexiglass στις face to face επαφές τεχνίτριας – πελάτη, χρήση μάσκας, αποστείρωση εργαλείων και χρήση αντικειμένων μια χρήσης.
  • Προτείνεται τα προϊόντα περιποίησης που πωλούνται στα κέντρα αισθητικής όπου είναι εφικτό να πωλούνται σε e-shop.
  • Οι κάρτες ή τα χαρτιά συμπλήρωσης των ραντεβού (εφόσον υπάρχουν πολλά προγραμματισμένα ραντεβού σε κάποιον πελάτη) θα πρέπει να τοποθετούνται σε συγκεκριμένο χώρο κατά την είσοδο του πελάτη στην επιχείρηση, ο οποίος να αερίζεται, να συμπληρώνονται μετά από 24 ώρες και να δίνονται στον πελάτη σε επόμενο ραντεβού.
  • Την ευθύνη για την τήρηση των κανόνων υγιεινής φέρει αποκλειστικά το κέντρο αισθητικής.
  • Κάθε θέση εργασίας διατηρείται τουλάχιστον 10 λεπτά  ελεύθερη μεταξύ ραντεβού, καθαρίζεται σχολαστικά ενώ υπάρχει συνεχής ροή φυσικού αέρα μέσα στο δωμάτιο.
  • Μετά το πέρας της θεραπείας απορρίπτονται αμέσως όλα τα χρησιμοποιημένα υλικά και οδηγούνται τα είδη ιματισμού προς πλύση σε υψηλή θερμοκρασία.
  • Ο πελάτης οδηγείται στο χώρο των συναλλαγών και ολοκληρώνει την επίσκεψή του αποχωρώντας.
  • Συνιστάται στους αισθητικούς να αποφεύγουν οποιαδήποτε αγχωτική συνομιλία, να ενεργούν με επαγγελματισμό και κοινωνική ευαισθησία.
  • Αποφύγετε πληρωμές σε μετρητά, ενθαρρύνετε πιστωτική κάρτα ή τραπεζική κατάθεση. Εάν η λήψη μετρητών είναι αναπόφευκτη, χρησιμοποιήστε γάντια κατά τη συναλλαγή ή αντισηπτικό αμέσως μετά.
  • Φροντίστε έγκαιρα την επάρκεια σε μέσα ατομικής προστασίας και αναλώσιμα. Δημιουργήστε ένα χώρο προσωρινής αποθήκευσης, ιδανικά με πρόσβαση σε φυσικό φως και αέρα.
  • Δημιουργήστε και ακολουθήστε αυστηρό πρωτόκολλο καθαριότητας και απολύμανσης του χώρου. Συνίσταται διαρκής καθαρισμός των σημείων επαφής (πόμολα, πόρτες, πάγκοι εργασίας, καθίσματα) καθώς και των χώρων συγκέντρωσης ιικού φορτίου (ντουζιέρες, μπάνια, νεροχύτες).
  • Δώστε σαφείς οδηγίες και ελέγξτε καθημερινά την εφαρμογή τους από το προσωπικό.
  • Φροντίστε να υπάρχει συγκεκριμένη  ημέρα και ώρα για την τροφοδοσία του εργαστηρίου από τους προμηθευτές ώστε να περιορίσετε το συνωστισμό. Κατά την παράδοση προϊόντων, απολυμάνετε την εξωτερική συσκευασία. Διατηρήστε τα παραδοτέα σε ένα χώρο κλειστά για 48 ώρες πριν τα μεταφέρετε σε άλλες θέσεις του εργαστηρίου.
  • Χρησιμοποιείστε ως ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα το γεγονός ότι το εργαστήριο αισθητικής είναι χώρος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και προωθήστε στους πελάτες σας την ανάγκη να επισκέπτονται μόνο χώρους με άδεια λειτουργίας  εργαστηρίου  αισθητικής.
  • Το εργαστήριο αισθητικής φροντίζει να ενημερώνεται καθημερινά από τους αρμόδιους φορείς για τυχόν αλλαγές στις οδηγίες πρόληψης της διάδοσης της νόσου CoVID 19 ή τυχόν αλλαγές στις συνθήκες εργασίας από τους ιστότοπους: www.eody.gr & www.covid19.gov.gr

Εκθεση Psamka

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe to our email newsletter today to receive updates on the latest news, tutorials and special offers!