Τα Social Media αποτελούν ένα δυνατό εργαλείο μάρκετινγκ για κάθε επιχείρηση ομορφιάς, αρκεί η διαχείρισή τους να γίνεται με την ίδια ακριβώς προσοχή που χαλαρώνει και μία ρουτίνα ομορφιάς ή θερα- πεία περιποίησης.
Με έμφαση δηλαδή στο άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα!
Ας δούμε λοιπόν κάποια κομβικά σημεία για την αποδοτική διαχείριση των Social Media ενός ινστιτούτου ομορφιάς αλλά και το τί πρέπει να προσέξουμε κατά την επιλογή των συνεργατών που θα αναλάβουν το έργο της διαχειρίσής τους.
Κάθε μέσο έχει τις δικές του ανάγκες!
Όπως το ανθρώπινο σώμα έχει διαφορετικές ανάγκες περιποίησης για κάθε επιμέρους σημείο του, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα social media. Άλλες για παράδειγμα, οι ανάγκες σε περιεχόμενο για το Facebook και άλλες για το YouTube. ένα από τα συνηθέστερα λάθη που μπορούμε να κάνουμε, είναι να θεωρήσουμε όλα τα social media σαν ένα ενιαίο σύνολο, εφαρμόζοντας κοινή επικοινωνιακή προσέγγιση, χρησιμοποιώντας το ίδιο υλικό σε κάθε πλατφόρμα μέσου (η σχετική ορολογία στο μάρκετινγκ είναι διασταυρούμενη ανάρτηση). Στην πραγματικότητα είναι σαν να εφαρμόζουμε μία αποδεδειγμένα αποτελεσματική θεραπεία σώματος για τις ραγάδες, στο πρόσωπο, στο μπούστο ή στον άλλον. Το ευτυχέστερο σενάριο που μπορεί να συμβεί από μία τέτοια πρακτική, είναι το να μη συμβεί τίποτα. Το χειρότερο, δε θα ήθελα να το φανταστώ. Κάθε μέσο λοιπόν, έχει το δικό του κοινό και στόχο του επιχειρηματία – αισθητικού αλλά και των ανθρώπων που έχουν να αναλάβει τη διαχείριση της διαδικτυακής παρουσίας της επιχείρησης, είναι να το εντοπίσει και να το τροφοδοτήσει με το κατάλληλο κάθε φορά περιεχόμενο (η σχετική ορολογία στο μάρκετινγκ είναι cross προώθηση).
Ίσως κάποτε το Facebook να αποτελούσε την one stop solution για την διαδικτυακή επικοινωνία, προβολή και παρουσία μίας επιχείρησης στα social media αλλά πλέον όχι! Η δημιουργία και ανάπτυξη πλειάδας άλλων μέσων, μας οδηγεί στο να αξιοποιούμε τη δυναμική του συγκεκριμένου μέσου με στοχευμένο περιεχόμενο, κατάλληλο για τη “φύση” του. Ποιό είναι αυτό; Η αρθρογραφία η οποία και μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για έναν κλάδο, όπως είναι αυτός της αισθητικής, ο οποίος και έχει να πει πολλά για το αντικείμενό του. Το Facebook αποτελεί το ιδανικό μέσο για την επικοινωνία άρθρων που να πραγματεύονται μία σειρά θεμάτων κοσμετολογίας. Τα άρθρα, εκτός από ουσιαστική πληροφόρηση, προσδίδουν στην επιχείρηση αξιοπιστία, σοβαρότητα και αναδεικνύουν την έννοια της εξειδίκευσης. Με την αξιοποίηση της αρθρογραφίας στο περιεχόμενο του Facebook, δημιουργείτε τις προϋποθέσεις διασύνδεσης της σελίδας σας με την ιστοσελίδα σας, οδηγώντας το κοινό στην αντίστοιχη ενότητα αρθρογραφίας, που είναι καλό να υπάρχει στο site σας!
Εδώ τον πρώτο λόγο έχει η εικόνα. Αυτός ο λόγος λοιπόν, πρέπει να “αρθρώνεται” σωστά! Και όταν λέμε σωστά δεν εννοώ με λήψεις που παραδίδουν μαθήματα σκηνοθεσίας και εφαρμογής κάθε πιθανού και απίθανου φίλτρου για το φωτογραφικό υλικό που χρησιμοποιούμε. Ιδιαιτέρως στον τομέα της αισθητικής, οι επαγγελματίες του χώρου γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα, πως οι ατέλειες δεν γίνεται να απουσιάζουν από το πλάνο της δράσης. Εξάλλου, αυτές μάχονται! Για έναν επιτυχημένο λογαριασμό στο Instagram, το μυστικό είναι ένα. Η αποτύπωση της αλήθειας! Αφήστε στην άκρη τις στυλιζαρισμένες φωτογραφίες και αποτυπώστε με τον φωτογραφικό σας φακό, την καθημερινότητα του αντικειμένου σας. Το περιεχόμενό σας πρέπει να έχει φυσικότητα, ειλικρίνεια και γιατί όχι, φαντασία στις γωνίες λήψεις. Προσεγγίστε κυριολεκτικά και μεταφορικά το περιεχόμενο του Instagram με την οπτική ενός εκπαιδευμένου κοινού που πλέον μπορεί να ξεχωρίσει το ψεύτικο και ουτοπικό.
YouTube
Πόσο χρόνο θα αφιερώνατε σε ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα με φτωχό και αδιάφορο περιεχόμενο, όταν την ίδια στιγμή σε ένα άλλο κανάλι θα έπαιζε κάτι ενδιαφέρον, ενημερωτικό και διασκεδαστικό! Την απάντηση την ξέρετε. Δώστε την στην πράξη και στο κανάλι της επιχείρησής σας στο YouTube. Εκπαιδευτικά videos, οπτικοποιημένα tips από ειδικούς, οδηγίες, θεραπείες και εφαρμογές προϊόντων, αποτελούν ένα μικρό μόνο δείγμα από τις απεριόριστες επικοινωνιακές δυνατότητες που σας προσφέρει το συγκεκριμένο μέσο. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα και το είδος του περιεχομένου σας, έχοντας πάντα στο μυαλό σας το παρακάτω αυτονόητο αλλά πολλές φορές μη υλοποιήσιμο. Το YouTube είναι μία πλατφόρμα για βίντεο και όχι για οπτικοακουστικό υλικό με συρραφές από φωτογραφίες! Φροντίστε για την υψηλή αισθητική του περιεχομένου σας και τη σωστή τεχνικά σύνθεσή του, δημιουργώντας ποιοτικά βίντεο με ενδιαφέρον και ζωντάνια.
Πώς επιλέγω τους κατάλληλους συνεργάτες;
Όπως σας περιέγραψα και παραπάνω, κάθε κοινωνικό μέσο απαιτεί και το αντίστοιχο της δυναμικής του περιεχόμενο, ώστε να είναι αποδοτικό. Οι συνεργάτες που θα αναλάβουν τις εργασίες δημιουργίας αυτού του περιεχομένου, διαδραματίζουν τον σημαντικότερο ρόλο για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας και για αυτό θα πρέπει να τους επιλέξετε με προσοχή.
Ας δούμε τώρα 3 κομβικά σημεία για την σωστή επιλογή τους.
Η επιλογή της ομάδας που θα αναλάβει τη διαχείριση των Social Media, πρέπει να αποτελείται από επαγγελματίες. Τη γνώση του επιχειρηματικού αντικειμένου σας την έχετε εσείς αλλά τη γνώση του πώς θα προβληθεί σωστά, την έχει η ομάδα των συνεργατών που θα εμπιστευθείτε. Ο δικός σας ρόλος είναι η τροφοδότηση των συνεργατών σας με το κατάλληλο υλικό ώστε εκείνοι να το μετουσιώσουν σε σωστό περιεχόμενο για τα social media της επιχείρησής σας. Έκαστος στο είδος του, λοιπόν! Ο κειμενογράφος στα άρθρα και τα κείμενα, ο γραφίστας στα γραφικά, ο υπεύθυνος των βίντεο, στα βίντεο, η αισθητικός στην αισθητική και ο σύμβουλος μάρκετινγκ στην στρατηγική ανάπτυξης τζίρου ενός ινστιτούτου!
Δείτε δείγματα των εργασιών που έχουν υλοποιήσει για άλλους πελάτες! Μην πέσετε στην παγίδα να απορρίψετε συνεργάτες αν στο portfolio τους δεν εμπεριέχονται εργασίες αντίστοιχου αντικειμένου με το δικό σας. Αυτό που βλέπουμε σε ένα portfolio είναι η αισθητική προσέγγιση του επαγγελματία στον τρόπο που επικοινωνεί το προϊόν ή την υπηρεσία που του έχει ανατεθεί να προωθήσει. Αν ο τρόπος αυτός έχει αισθητική, αποπνέει ποιότητα και εκπληρώνει τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα, τότε η τελική επιλογή γίνεται τόσο απλή!
Για να επιτευχθεί η αποτελεσματική επιτυχία με το κοινό σας, πρέπει πρώτα να έχει επιτευχθεί η καλή επικοινωνία με τους συνεργάτες σας. Σιγουρευτείτε από την πρώτη κιόλας επαφή σας, πως βρίσκεστε στο ίδιο μήκος κύματος και πως υπάρχει απόλυτη ταύτιση τόσο ως προς τους επιδιωκόμενους στόχους αυτής της συνεργασίας αλλά και των τρόπων μέσω των οποίων αυτοί θα επιτευχθούν. Η καλή επικοινωνία με τους συνεργάτες σας, θα οδηγήσει τη διαχείριση των social media στο να λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένο ρολόι με συνέπεια τόσο στους χρόνους όσο και στο ποιοτικό επίπεδο του περιεχομένου.